Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł! Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 136
» Najnowszy użytkownik: Andronik
» Wątków na forum: 3.749
» Postów na forum: 24.957

Pełne statystyki

Użytkownicy online
Aktualnie jest 5 użytkowników online.
» 0 Użytkownik(ów) | 3 Gość(i)
Yandex, Bing

Ostatnie wątki
V Sesja Senatu XIV Kadenc...
Forum: Senat XIV Kadencji
Ostatni post: Norbert Byfyj
38 minut(y) temu
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 2
"Na polach Florandrii"
Forum: Obserwator Narodowy
Ostatni post: Karl von Schwarzengrau
1 godzinę temu
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 108
Manewry "Vergeltung 19"
Forum: Resort Spraw Wojskowych
Ostatni post: Karl von Schwarzengrau
5 godzin(y) temu
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 109
Sojusz wojskowy na Nordac...
Forum: Zagranica
Ostatni post: Karl von Schwarzengrau
5 godzin(y) temu
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 1.119
Debata nad konstytucją - ...
Forum: Senat XIV Kadencji
Ostatni post: Karl von Schwarzengrau
Wczoraj, 23:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 55
"Vergeltung 19" - raporty...
Forum: Resort Spraw Wojskowych
Ostatni post: Karl von Schwarzengrau
Wczoraj, 23:15
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 24
Ogłoszenia
Forum: Suderlandzka Agencja Kosmiczna
Ostatni post: Ferdynand Dugosz
Wczoraj, 19:29
» Odpowiedzi: 73
» Wyświetleń: 1.107
III Zjazd Stronnictwa Dem...
Forum: Stronnictwo Demokratyczno - Narodowe
Ostatni post: Norbert Byfyj
16.10.2019, 18:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 53
2019 wybory parlamentarne
Forum: Pogaduchy
Ostatni post: Ferdynand Dugosz
14.10.2019, 22:36
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 472
Spółka Telekomunikacyjna ...
Forum: Działalność gospodarcza
Ostatni post: Piotr Harniakiewicz
14.10.2019, 18:55
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 292

 
  V Sesja Senatu XIV Kadencji
Napisane przez: Norbert Byfyj - 38 minut(y) temu - Forum: Senat XIV Kadencji - Brak odpowiedzi

20 października (niedziela) o godzinie 19:30 odbędzie się V Sesja Senatu XIV kadencji

Plan obrad:

  1. Debata nad Konstytucją
  2. Sprawy bieżące

Wydrukuj tę wiadomość

  "Vergeltung 19" - raporty fabularne
Napisane przez: Karl von Schwarzengrau - Wczoraj, 18:07 - Forum: Resort Spraw Wojskowych - Odpowiedzi (2)

Wątek z raportami dot. ruchów wojsk na manewrach.

Wydrukuj tę wiadomość

  Manewry "Vergeltung 19"
Napisane przez: Karl von Schwarzengrau - 12.10.2019, 18:45 - Forum: Resort Spraw Wojskowych - Odpowiedzi (10)

15 października (wtorek) zaczną się manewry Suderlandzkich Sił Zbrojnych. Potrwają do 20 października (niedziela). Celem ćwiczeń będzie zdobycie doświadczeń w organizacji desantu z morza oraz desantu powietrzno - desantowego. W ćwiczeniach wezmą udział:
- wszystkie floty należące do Grupy Floty "Suderland"
- 1. Flotylla Okrętów Podwodnych
- wszystkie skrzydła należące do Grupy Sił Powietrznych "Suderland"
- 1. Dywizja Piechoty Morskiej
- 1. i 2. Dywizja Powietrzno - Desantowa
- 1. Dywizja Pancerna
- 1. Dywizja Niszczycieli Czołgów
- 4. Dywizja Piechoty
- 5. Dywizja Piechoty

Ćwiczenia zostaną przeprowadzone na wyspie Ellador. 

Wszystkie jednostki Wojsk Lądowych zostaną tymczasowo przyłączone do XXI Korpusu Uderzeniowego. 

Na czas manewrów, do 2. Floty Ofensywnej zostają przydzielone lotniskowce z 1. Floty Ofensywnej.

Wydrukuj tę wiadomość

  III Zjazd Stronnictwa Demokratyczno-Narodowego
Napisane przez: Norbert Byfyj - 12.10.2019, 10:25 - Forum: Stronnictwo Demokratyczno - Narodowe - Odpowiedzi (5)

Dzisiaj dnia 12 października odbywa się III Zjazd SDN, wątek ten służy informowaniu o tym co się dzieje.

Wydrukuj tę wiadomość

  Debata nad konstytucją - dyskusja, propozycje składania poprawek etc
Napisane przez: Norbert Byfyj - 11.10.2019, 21:24 - Forum: Senat XIV Kadencji - Odpowiedzi (2)

Miejsce do debaty nad przegłosowanym przez senat projektem konstytucji






Cytat:
Deklaracja

[miejsce na preambułę]
 
Artykuły Fundamentalne Konstytucji
 
Art. I
Państwo Suderlandzkie jest państwem Autorytarnym
Art. II
Lud stanowi wyłączne źródło całej władzy w państwie
Art. III
Państwo gwarantuje wszystkim swoim obywatelom wolność osoby i jej ekspresję oraz dba o możliwość uzyskania tych samych możliwości.
Art. IV
Suwerenny Lud przekazuje władzę organom przedstawicielskim, które są wybierane przez lud, kontrolowane przez lud i odpowiadają przed ludem.
Art. V
Najwyższym organem władzy ustawodawczej jest Rada Generalna składający się z jednej izby. Ma [tutaj coś z liczbą] wybieranych na okres czterech miesięcy
Art. VI
Głową Państwa jest Przewodniczący Rady , który jest wybierany przez Radę Generalną na okres trwania kadencji zgromadzenia.
Art. VII
Najwyższym organem władzy rządowej jest komitet wykonawczy. Odpowiada przed Radą Generalną. Jest powoływany i odwoływany przez Radę Generalną.
Art. VIII
1. Władzę Sądowniczą sprawują niezależne sądy
2. Sędzią Sadu Najwyższego zostaje się wybranym w głosowaniu powszechnym
3. [do debaty]
Art. IX
System gospodarczy Państwa Suderlandzkiego opiera się na wolnym rynku
 
Szczegółowe Przepisy Konstytucji
Część pierwsza: Obywatelstwo
§ 1
Obywatelem zostaje się w przypadku pobytu [] dni w Państwie Suderlandzkim i [inne szczególne warunki]
§ 2
Organem odpowiedzialnym za nadanie obywatelstwa jest Przewodniczący Rady Generalnej.
§ 3
Obywatelowi przysługuje prawo do:
1) Biernego i Czynnego prawa wyborczego;
2) Własności prywatnej;
3) Swobody w działalności gospodarczej;
4) Wolności myśli, sumienia i światopoglądu;
5) Tworzenia i korzystania z dorobku kulturalnego;
6) Słusznych warunków pracy i wynagrodzenia;
7) Otrzymania wykształcenia;
8) Złożenia petycji w dowolnym organie władzy publicznej.
§ 4
Do obowiązków obywatela wobec Państwa należy:
1) Bezwzględna lojalność wobec Państwa Suderlandzkiego, przestrzeganie konstytucji i prawa;
2) Wykonywanie wszystkich funkcji publicznych, do których zostali powołani przez lud;
3) Płacenia podatków i opłat publicznych;
4) Obrona państwa oraz jego porządku.
 
Część Druga: Rada Generalna
§ 5
1. Siedzibą Rady Generalnej  jest Deliland
2. Tymczasowo Rada Generalna może być wezwana w inne miejsce
 
§ 6
Szczegóły dotyczące wyborów do Rady Generalnej określa ustawa
§ 7
Na swoim pierwszym posiedzeniu w Radzie Generalnej deputowany składa następujące zobowiązanie: „Przysięgam, że będę lojalny wobec Państwa Suderlandzkiego. Będę przestrzegał jego praw i wypełnię swój mandat zgodnie z moją najlepszą wiedzą i sumieniem, z korzyścią dla ludu i państwa”.
§ 8
Deputowani wykonują swój mandat osobiście. Mogą zrezygnować w każdym momencie
§ 9
Funkcja deputowanego nie może łączyć się funkcją sędziego sądu najwyższego
§ 10
Rada Generalna obraduje w trybie sesyjnym. Sesje odbywają się gdy wymaga tego dobro państwa, albo napłynie odpowiednia liczba projektów
§ 11
Sesje Rady Generalnej są zwoływane przez Przewodniczącego Rady Generalnej, bądź jego zastępcę.
§ 12
1) Posiedzenia Rady Generalnej są z reguły jawne.
2) Posiedzenia niepubliczne mogą się odbywać tylko gdy zgodę wyrazi co najmniej połowa członków Rady.
§ 13
Do zadań rady generalnej należy:
1) Wybieranie i odwoływanie Przewodniczącego Rady i Wiceprzewodniczącego Rady
2) Ustalanie linii politycznej państwa
3) Tworzenie i Uchwalanie aktów prawnych
4) Wybieranie i odwoływanie członków komitetu wykonawczego
§ 14
Rada Generalna jest uprawniona do interpelacji członków komitetu wykonawczego w zakresie ich kompetencji. Odpowiadanie na interpelacje powinno być obowiązkiem członku komitetu wykonawczego.
Część trzecia: Przewodniczący Rady Generalnej
§ 15
Każdy członek Rady Generalnej może zostać wybrany Przewodniczącym Rady Generalnej
§ 16
1) Przewodniczącego Rady Generalnej wybiera Rada Generalna
2) Wybór jest ważny, jeżeli nastąpi to przy obecności większości członków rady bezwzględną większością głosów.
3) Pozostałe szczegóły wyboru ustala ustawa
§ 17
Wybory przeprowadzane są na sesji otwarcia Rady Generalnej
§ 18
1) Nowo wybrany przewodniczący Rady Generalnej jest zobowiązany do złożenia przysięgi o treści: „Ja, wybrany przez Radę Generalną na funkcję Przewodniczącego, uroczyście przysięgam poświęcić wszystkie swoje siły w celu wzmocnienia potęgi Państwa Suderlandzkiego, nie działać na szkodę Narodu, ani Państwa, działać na rzecz dobra wspólnego i interesu narodowego oraz wypełniać należycie wszystkie swoje obowiązki.”
2) Nowo wybrany wiceprzewodniczący Rady Generalnej jest zobowiązany do złożenia przysięgi o treści: „Ja, mianowany przez Radę Generalną na funkcję Wiceprzewodniczącego, przysięgam wypełniać swoje obowiązki, należycie i godnie zastępować Przewodniczącego w Jego obowiązkach kiedy zajdzie taka potrzeba oraz nie działać na szkodę państwa, ani Narodu.”
§ 19
1) W przypadku gdy Przewodniczący Rady Generalnej umrze, złoży rezygnację, zrzecze się obywatelstwa w trakcie trwania kadencji, należy zwołać sesję nadzwyczajną Rady Generalnej w przeciągu 7 dni
2) Do czasu wybrania nowego Przewodniczącego Rady Generalnej, stanowisko pełni Wiceprzewodniczący Rady.
§ 20
Przewodniczący Rady Generalnej:
1) Reprezentuje państwo na zewnątrz. Negocjuje umowy międzynarodowe, gospodarcze i polityczne, które wymagają ratyfikacji przez Radę Generalną;
2) Przyjmuje i wyznacza posłańców dyplomatycznych;
3) Wzywa i odracza sesje Rady Generalnej;
4) Może składać Radzie Generalnej sprawozdania dotyczące stanu Państwa i zalecać Radzie takie środki, które uzna za konieczne i celowe;
5) Może być członkiem komitetu wykonawczego;
6) Przyznaje odznaczenia, chyba że upoważni do tego inny organ i udziela zgody obywatelom Suderlandu do akceptacji zagranicznych odznaczeń i tytułów;
7) Przyznaje obywatelom tytuły naukowe, w szczególności powołując profesorów uniwersyteckich
8) Jest patronem inicjatyw obywatelskich;
9) Stoi na straży kultury, działa na rzecz utrzymania i poszerzenia dorobku kulturowego Państwa Suderlandzkiego.
§ 21
Zastępcą Przewodniczącego Rady Generalnej jest Wiceprzewodniczący Rady Generalnej.
§ 22
Przepisy dotyczące Przewodniczącego Rady, obowiązują wobec
 
Część Czwarta: Komitet Wykonawczy
§ 23
1) Członkiem Komitetu Wykonawczego może zostać każdy obywatel Państwa Suderlandzkiego, którego sprawowana funkcja tego nie uniemożliwia.
2) Obywatel ma prawo być członkiem więcej niż jednego resortu komitetu wykonawczego.
§ 24
Zadaniem Komitetu wykonawczego jest wypełnianie poleceń Rady Generalnej i zaleceń wynikających z aktów prawnych.
§ 25
1) Rada Generalna decyduje o tym, jakie resortu komitetu wykonawczego powinny w danej kadencji obowiązywać.
2) Wyjątkiem jest stanowisko Naczelnego Wodza Sił Zbrojnych, będącego zarazem kierownikiem spraw wojskowych
§ 26
1) Członkowie Komitety Wykonawczego są wybierani przez Radę Generalną bezwzględną większością przy obecności większości deputowanych;
2) Wybór Naczelnego Wodza Sił Zbrojnych są zawarte w piątej części ustawy zasadniczej.
§ 27
Członek Komitetu Wykonawczego po wybraniu składa przed Radą Generalną ślubowanie o treści: „Ja, mianowany z woli Rady Generalnej na funkcję Komisarza, przyrzekam wypełniać rzetelnie swoje obowiązki oraz w działaniu mieć na uwadze dobro wspólne Narodu oraz interes państwa.”
§ 28
Kadencja członka komitetu może zostać zakończona, przed upływem kadencji na wskutek dobrowolnej rezygnacji, odwołania przez Radę lub skazaniem wyroku sądu najwyższego.
Część piąta: Siły Zbrojne
§ 29
Siły zbrojne Państwa Suderlandzkiego są niezależne od któregokolwiek z konstytucyjnych organów władzy.
§ 30
Tożsamość oraz kierunek działania Sił Zbrojnych określa Naczelny Wódz Sił zbrojnych.
§ 31
Siły Zbrojne:
1) stoją na straży utrzymania porządku rewolucji 7 września;
2) Bronią granic, niepodległości i suwerenności Państwa Suderlandzkiego;
3) ochroną obywateli i organów władzy w sytuacji zagrożenia;
4) stoją na straży prawa i pokoju
§ 32
Naczelny Wódz Sił Zbrojnych:
1) Zostaje chętny obywatel Państwa Suderlandzkiego, będący członkiem Sił Zbrojnych, o najwyższym stopniu spośród grona ochotników. W przypadku gdy znajdzie się dwóch kandydatów o tym samym stopniu wojskowym, decyduje staż;
2) Pełni funkcję administracyjną w sprawach wojskowych
3) Mianuje i degraduje żołnierzy
4) Dowodzi wszystkimi rodzajami Sił Zbrojnych
5) Mianuje i odwołuje dowódców jednostek wojskowych
6) Jest specjalnym członkiem komitetu wykonawczego
§ 33
1) Plebiscyt na Naczelnego Wodza Sił Zbrojnych ogłasza Przewodniczący Rady Generalnej, w przypadku opróżnienia urzędu;
2) Plebiscyt trwa 3 dni lub do zgłoszenia się pierwszego ochotnika
§ 34
1) Kadencja Naczelnego Wodza Sił Zbrojnych nie jest ograniczona czasowo
2) Naczelny Wódz Sił Zbrojnych może zrezygnować z pełnienia funkcji w każdej chwili
3) Prawo do odsunięcia Naczelnego Wodza Sił Zbrojnych ma Sąd Najwyższy wydający wyrok oskarżający o dopuszczenie o zdradę stanu
Część szósta: władza sądownicza
§ 35
Władza sądownicza w Państwie Suderlandu jest oparta o niezawisły Sąd Najwyższy.
§ 36
Prezesem Sądu Najwyższego zostaje osoba wybrana w wyborach powszechnych na kadencję 6 miesięcy
§ 37
Sąd Najwyższy:
1) Bada zgodność aktów prawnych z konstytucją;
2) Rozstrzyga spory komptencyjne pomiędzy organami władzy;
3) Bada prawidłowy przebieg wyborów i referendów;
4) Ogłasza termin wyborów do Rady Generalnej i wyborów na Sędziego Sądu Najwyższego;
5) Rozpatrywanie skarg na organy państwowe;
6) Rozpatrywanie wniosków złożonych na wokandę przez wszystkich obywateli Państwa Suderlandzkiego.
§ 38
Prezes Sądu Najwyższego w trakcie pełnienia swojej kadencji może powołać sędziów pomocniczych, na których zgodę wyrazić musi Rada Generalna.
§ 39
Kadencja Sędziego Sądu Najwyższego może wygasnąć przed końcem kadencji, jeżeli:
1) Dobrowolnego zrzeczenia się tej funkcji
2) Poprzez odwołanie przez Radę Generalną przy bezwzględnej większości głosów
3) Sędzia pomocniczy może zostać w każdej chwili odwołany przez Prezesa Sądu Najwyższego
Część siódma: źródła prawa
§ 40
Źródłami obowiązującego na terenie Państwa Suderlandzkiego, opublikowanymi w odpowiednim dziale, są:
1) Konstytucja Państwa Suderlandzkiego
2) Ustawy
3) Rozporządzenia
4) Uchwały
5) Dyrektywy
6) Ratyfikowane Umowy Międzynarodowe
§ 41
Proces legislacyjny:
1. Inicjatywa ustawodawcza:
1) Inicjatywa ustawodawcza należy do członków Rady Generalnej, członków Komitetu Wykonawczego lub grupy złożonej z co najmniej trzech obywateli
2) Projekty są składane do Przewodniczącego Rady Generalnej
2. Etap Parlamentarny:
1) Projekty ustaw rozpatruje Rada Generalna w III Czytaniach;
2) Prawo do wnoszenia poprawek przysługuje wnioskodawcy i członkom Rady Generalnej
3) Poprawki można składać pomiędzy I i II czytaniem
4) Jeżeli nie ma żadnych poprawek, nie ma III czytania i głosowanie nad finalną wersją projektu następuje w II czytaniu;
5) Rada Generalna uchwala projekty ustaw zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy ustawowej liczby deputowanych.
3. Etap postparlamentarny:
1) uchwalony przez Radę Generalną projekt podpisuje i ogłasza Przewodniczący Rady Generalnej w czasie 3 dni od zakończenia głosowania;
2) Przewodniczący Rady Generalnej może skierować projekt do Sądu Najwyższego w celu zbdania konstytucyjności ustawy;
3) Jeżeli w danym terminie Przewodniczący Rady Generalnej nie podpisze ustawy lub nie zdecyduje o losie przyjętej przez Radę ustawy, trafia ona do Sądu Najwyższego, który bada jej zgodność z konstytucją i w przypadku braku zastrzeżeń staje się ona aktem prawnym.
§ 42
Rozporządzenia wydają członkowie komitetu wykonawczego i przewodniczący Rady Narodowej w celu uzupełnienia lub wykonania prawa wynikającego z obowiązujących ustaw.
§ 43
Uchwały:
1) Uchwały są przyjmowane przez Radę Generalną w przyspieszonym trybie legislacyjnym
2) Przyspieszony tryb legislacyjny rozumie się jako I czytanie, przed którym można złożyć poprawki
3) Prawo do składania projektów uchwał przysługują członkom Komitetu Wykonawczego i deputowanym Rady Generalnej
§ 44
Dyrektywy:
1) Akt prawny o mocy uchwały
2) Mogą być wydawane tylko podczas trwania stanu nadzwyczajnego
3) Prawo do wydawania dyrektyw przysługuje Naczelnemu Wodzowi Sił Zbrojnych i Przewodniczącemu Rady Generalnej
§ 45
[Umowy Międzynarowe]
§ 46
Rada Generalna w konsultacji z Naczelnym Wodzem Sił Zbrojnych może zdecydować o wejście w stan wojny z innym państwem.
§ 47
Referendum:
1) Ogłasza Przewodniczący Rady Generalnej
2) Referendum jest wiążące przy frekwencji minimum 30%
Część ósma: Infrastruktura Państwa
§ 48
Za infrastrukturę Państwa uznaje się:
1) Forum
2) Bank Państwowy
3) Oficjalny czat państwowy
4) Pozostałe strony państwowe
§ 49
Funkcję administracyjną na forum pełni Przewodniczący Rady Generalnej, Wiceprzewodniczący Rady Generalnej, Prezes Sądu Najwyższego, Naczelny Wódz Sił Zbrojnych
§ 50
Za stronę banku odpowiada osoba, której Rada Generalna powierzyła pieczę nad gospodarką Państwa.
§ 51
Pozostałe elementy infrastruktury państwa są regulowane przez inne akty prawne.
Część dziewiąta: Stany Nadzwyczajne
§ 52
Stan wyjątkowy:
1) Wprowadzany jest w przypadku awarii forum, bądź zagrożenia stabilności Państwa
2) Ogłasza go Przewodniczący Rady Generalnej na podstawie decyzji Rady
3) Na czas wprowadzenia stanu wyjątkowego zawiesza się prawa i wolności obywatelskie oraz wybory
4) Na czas stanu wyjątkowego zawiesza się funkcjonowanie Rady Generalnej, zaś jego kompetencje przekazywane są Przewodniczącemu Rady Generalnej
5) Przewodniczący Rady Generalnej i Naczelny Wódz Sił Zbrojnych mogą na czas trwania Stanu Wyjątkowego wydawać dyrektywy;
6) Stan wyjątkowy można ogłosić na okres nie dłuższy niż 28 dni, z możliwością pojedynczego przedłużenia o maksymalnie 14 dni.
§ 53
Stan klęski:
1) Może zostać wprowadzony w przypadku nieaktywności urzędników państwowych lub problemów technicznych z infrastrukturą państwa
2) Na czas klęski organy państwowe zawieszają działalność
3) Stan klęski trwa do momentu zażegnania problemu
4) W przypadku gdy stanu klęski nie uchyli przewodniczący Rady Generalnej, czyni to Prezes Sądu Najwyższego
Część dziesiąta: Postanowienia ogólne
§ 54
1) Obywatelstwo Państwa Suderlandzkiego jest jedno i jednolite
2) Szczegółowe warunki nabywania i utraty obywatelstwa określa ustawa
§ 55
1) Jednostki administracyjne powołuje się w celu spełnienia potrzeb kulturalnych i społecznych ludności
2) Administracja Państwa opiera się na regionalnym systemie administracyjnym. Regiony dzielą się na Hrabstwa, Hrabstwa na dystrykty.
§ 56
Stolicą Państwa Suderlandzkiego jest Deliland.
§ 57
1) Kolorami Państwa Suderlandzkiego to: żółty, biały i czerwony
2) Godło, Flaga i pozostałe symbole państwowe określa w dokładny sposób ustawa
Część jedenasta: Rewizja Konstytucji
§ 58
Inicjatywę rewizji posiada grupa pięciu obywateli, dwóch deputowanych oraz Naczelny Wódz Sił Zbrojnych
§ 59
Rewizja Konstytucji może dotyczyć ustawy zasadnicznej w częściach: Drugiej, Trzeciej, Czwartej, Piątej i Szóstej.
§ 60
Projekt nowelizacji przechodzi proces legislacyjny jak zwykła ustawa. Przewodniczący Rady Generalnej przed zatwierdzeniem nowelizacji może ogłosić referendum ogólnokrajowe w tej sprawie.
§ 61
Zmiana konstytucji:
1) Projekt zmiany konstytucji może przygotować grupa siedmiu obywateli, trzech deputowanych oraz Naczelny Wódz Sił zbrojnych
2) Projekt zmiany konstytucji przechodzi przez proces legislacyjny jak zwykła ustawa. Przed zdecydowaniem o dalszym losie zmiany Konstytucji, Przewodniczący Rady Generalnej może ogłosić referendum ogólnokrajowe.
Część Dwunasta: Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe
§ 62
Konstytucja wchodzi w życie dzień po jej uchwaleniu
§ 63
1)Wszystkie Części niniejszej konstytucji (deklaracja, artykuły podstawowe i postanowienia szczegółowe) są ważne jako całość;
2) Interpretacja poszczególnych postanowień niniejszej konstytucji opiera się na duchu całości i zasadach, na których jest oparta
3) Interpretacja i stosowanie wszystkich innych przepisów porządku prawnego musi być zawsze zgodne z Konstytucją.
§ 64
Z dniem wejścia w życie niniejszej Konstytucji, Uchwała Konstytucyjna z dnia 7 września przestaje obowiązywać.
§ 65
W przeciągu 14 dni od wejścia w życie konstytucji w Państwie Suderlandzkim muszą się odbyć wybory do Rady Generalnej i wybory na Sędziego Sądu Najwyższego
§ 66
Senatorowie XIV Kadencji pełnią swój urząd do ogłoszenia wyników wyborów do Rady Generalnej kontynuują swoją kadencję pełniąc ten sam zakres obowiązków jaki obowiązuje Radę Generalną.
§ 67
Naczelnik Państwa, ustanowiony Uchwałą Konstytucyjną z dnia 7 września, pełni swoją funkcję do momentu wybrania Przewodniczącego Rady Generalnej.
§ 68
Naczelnym Wodzem Sił Zbrojnych pozostaje osoba, która została nim wybrana na mocy Uchwały Konstytucyjnej z dnia 7 września
§ 69
Członkowie dotychczasowego komitetu wykonawczego pełnią swoją funkcję, do czasu obrania nowych osób na te stanowiska przez Komitet Wykonawczy
§ 70
Prezesem Sądu Najwyższego do wybrania do momentu wybrania nowego, pełni obywatel pełniący dotychczasowo tę funkcję.
§ 71
Osoby, które przeprowadziły rewolucję 7 września 2019 roku nie mogą być pociągnięte do odpowiedzialności karnej za działania podjęte w trakcie rewolucji oraz w momencie obowiązywania Uchwały Konstytucyjnej  z dnia 7 września.

Wydrukuj tę wiadomość

  Wojna, która nie wybuchnie, ale warto odnotować, że trwają do niej przygotowania
Napisane przez: Karl von Schwarzengrau - 11.10.2019, 13:19 - Forum: Zagranica - Odpowiedzi (9)

Kolejność wątków:

1. Konsul Sclavinii grozi Scholandii wojną.
2. W Scholandii zauważają groźby.
3. Konsul Sclavinii ogłasza zajazd na Scholandię.
4. D. odpowiada Konsulowi Sclavinii.

Scholandię poparły Księstwo Furlandii i Luindoru, Wandystan (a przynajmniej to co jeszcze funkcjonuje w ramach Wandystanu) oraz Republika Bialeńska. Gdyby nie poparcie Bialenii to można by wesprzeć Sclavinię, mimo iż z samego konfliktu pewnie nic nie będzie. W końcu są powody aby spacyfikować Scholandię (a przy okazji Dreamland). Siedzimy cicho i się przyglądamy czy reagujemy jakoś?

Wydrukuj tę wiadomość

  Jak demokracja umarła?
Napisane przez: Norbert Byfyj - 09.10.2019, 12:05 - Forum: Kurier Republiki - Odpowiedzi (3)

Już ponad miesiąc od rewolucji minął. Oficjalny dzień śmierci Suderlandzkiej demokracji podczas wieczoru dnia 7 września, będzie na zawsze tak zapamiętany. Czy ta demokracja musiała tak haniebnie zakończyć swój żywot? Czy wszystko to, dokąd zmierzamy to ciąg pójścia w dalszym kierunku autorytaryzmu? Wychodzi na to, że tak, jednakże czy i bez kryzysu związanego z Dmowskim i Montinim Suderland by się utrzymał na swoim  demokratycznym kursie? Możliwe że by się utrzymywał, ale byłby mocną parodią demokracji. 

Przypomnijmy sobie zeszły rok, kiedy to po odejściu Fryderyka Marksa klapła nam aktywność, zaś Dmowski wolał zostać von Stettinem, gdzie nadspodziewanie szybko stał się jednym z najważniejszych w państwie. Powiedzmy sobie szczerze, już w lipcu 2018 roku sytuacja zrobiła nam fasadę demokracji, gdzie wybierani byli wyłącznie ci, którzy się zgłosili w wyborach. Kraj cierpiał w stagnacji, zaś wiele ośrodków władzy stało się kompletnie niewydolnych. Teraz to samo widmo ubiegło nas na początku września z jedną różnicą, o której potem. Jak widać demokracja w Suderlandzie okazała się być tworem zaprojektowanym, dla zbyt dużej liczby osób. Policzmy sobie: 1 prezydent, 3 sędziów, 7 senatorów, do tego żeby to sprawnie funkcjonowało dodać należy że kandydatów powinno być więcej niż 7, żeby był chociaż sens przeprowadzać wybory. Nawet już uwzględniając fakt, iż sędziowie u nas mogli zasiadać w senacie widać jak na dłoni, że stworzony system był tworzony na bardzo aktywne państwo, nie zapominając przy tym, że przecież to wszystko wymaga także głosujących, bo inaczej mamy jeszcze kolejną niewydolność w postaci głosowania na samych siebie co z góry przesądza wynik wyborczy. Chociaż tutaj i tak mieliśmy takie "szczęście", że mieliśmy w ramach tego obywateli nie angażujących się w politykę.

Grzechów i przekłamań "wspaniałej" Suderlandzkiej demokracji jest jednak więcej. Zwróćmy uwagę na fakt, iż swego czasu szczycono się u nas znakomitą frekwencją. Jednakże, czy ktokolwiek wtedy dopuszczał do siebie myśl, że jest w tym coś nie tak? No cóż, pojawiały się drobne głosy, jednakże główna "elita", ochoczo to ignorowała. Powody są tak serio różne. Z jednej strony chodziło o prestiż i pewne stroszenie piór przed innymi mikronacjami, jak bardzo rozwinięci jesteśmy, z innej strony było to próba dogryzania sobie, że na nas głosują ci bardziej aktywni. Ten drugi powód to na dobrą sprawę ten większy grzech, jaki mocno osłabiał demokrację w Suderlandzie. Prawo, które pozwala nam na to, że każdy obywatel może głosować w wyborach jest dla wszystkich zrozumiałe. Jednakże przy tym, pojawia się inny szkopuł, z którym żyjemy od dawna. Niemal każde wybory u nas były festiwalem aktywizowania najbardziej niekatywnych obywateli jak się dało by oddali swój głos. Powodowało to, że często dominujące w kraju siły tak naprawdę były oparte o ludzi wchodzących do kraju raz na 4 miesiące, co oczywiście bardziej potęgowała sprawa że aby takowe obywatelstwo utracić wymagane było aż 6 miesięcy bez napisania postu, sprawa dosyć ciężka, ale obrońcy takich ludzi mieli u nas przewagę, gdyż wcześniej udało im się uzyskać status autorytetów dla całego państwa. Ten festiwal nadmuchanej bańki prysł po wyborach w maju 2018 roku. Któż by pomyślał, że tak łatwo jest przekłuć tę bańkę wspaniałości.

Rozdmuchanie naszej demokracji miało też negatywne efekty w innych dziedzinach. Powodowało to między innymi wciskanie na siłę osób niekatywnych, na bardzo ważne stanowiska, takie jak sędzia sądu najwyższego. Więc co prawda mieliśmy obsadę większości stanowisk, ale czy na pewno takim kosztem powinno się to czynić? Nie jestem do tego przekonany, bo co nam daje takie wciskanie na siłę osób na wybrane stanowiska, gdy dzieje się to ze szczątkową świadomością osób. Chociaż, może nie, ale czy na pewno miałbym w takim wypadku ufać osobom wmawiającym, że są one doprawdy mocno zaangażowane i stale obserwują nasze działanie w kraju.

Chyba ostatnim gwoździem do demokratycznej trumny była kwestia, której chyba nikt nigdy w demokracji nie będzie w stanie zabezpieczyć. Sędziowie, stanowisko, które powinno być najważniejszym zaszczytem i funkcją w Republice okazało się w kryzysie sierpniowym kluczowe. Wszystko to co siwę wtedy wydarzyło prawdopodobnie przelało do reszty czarę goryczy w społeczeństwie Suderladu. Cyrk jaki trwał, Montini będący sędziom i wiele więcej tylko dobijały ten kraj.

Tak więc jesteśmy tutaj. Demokracja umarła, ale czy 7 września umarła? Demokracja zaczęła umierać w momencie gdy była w momencie swojej największej świetności. Demokracja była wydmuszką, piękną, ładnie zrobioną, ale delikatną. Wystarczyło tak niewiele by się sypła. Demokracja stała się utrzymywana na siłę, czy tak powinno być cały ten czas? Nie wiem, nie będę oceniał, gdyż za duzo się działo by to wszystko ocenić. Duch demokracji wśród mieszkańców odszedł dawno temu, jednakże pewne sentymenty nam go utrzymywały, zaś obecny stan faszystowski czy tego chcemy czy nie, jest spowodowany tym, jak bardzo bronili go piewcy, twórcy i zagorzali zwolennicy demokracji. Tak, też wśród nich byłem, jednakże i dla mnie ten stan się skończył, temu teraz jestem naczelnikiem Państwa Suderlandzkiego, aniżeli Marszałkiem Senatu Republiki Suderlandu.

Wydrukuj tę wiadomość

  Stan wyjątkowy w Sarmacji
Napisane przez: Karl von Schwarzengrau - 08.10.2019, 17:33 - Forum: Zagranica - Odpowiedzi (15)

Link do rozporządzenia Księcia.

Książę przejmuje kompetencje Kanclerza, kadencja Senatu przedłużona bezterminowo, posłów powołują Marszałek Senatu i Książę.

Ciekawe czy społeczność międzynarodowa wyrazi zaniepokojenie stanem tamtejszej demokracji, Robert II Fryderyk postanowi samozwańczo ingerować w sprawy wewnętrzne Księstwa, a skończy się to wypowiedzeniem traktatów oraz konkordatu, uznając Sarmację za państwo upadłe.

Ja nie wyrażam zaniepokojenia stanem sarmackiej demokracji i życzę im skrętu w autorytaryzm, może będzie dla nich lepiej.

Wydrukuj tę wiadomość

  IV Sesja Senatu XIV Kadencji - wybór projektu konstytucji do dalszego procedowania
Napisane przez: Norbert Byfyj - 06.10.2019, 19:46 - Forum: Senat XIV Kadencji - Odpowiedzi (5)

Za którym z niniejszych projektów konsytutcji uważasz za odpowiedni do dalszego procedowania przez senat:

  1. Projekt Karla von Schwarzengrau nr I - dominująca rola kongresu rewolucyjno-narodowego
  2. Projekt Karla von Schwarzengrau nr II - dominująca rola głowy państwa
  3. Projekt Norberta Byfyja
  4. Projekt Tarsycjusza Operara

Wydrukuj tę wiadomość

  Ogłoszenie - Zimowe Mistrzostwa Suderlandu w Rajdach!
Napisane przez: Norbert Byfyj - 05.10.2019, 15:53 - Forum: Rajdy - Odpowiedzi (2)

Suderlandzka Agencja Sportowa ma zaszczyt zaprosić na nową edycję rajdowych mistrzostw Suderlandu.

Tym razem jednak, nastąpi pewna zmiana. Tym razem będzie wymagane wpłacenie frycowego w wysokości 500 lub 750 Koron na każdą załogę. Załóg można zgłaszać ile się chce i to za pośrednictwem różnych firm, samorządów czy innych form jakich tam chcecie.

Dodatkowo w planach będzie rozegranie dwóch kategorii.

Pierwszą (tańszą) będzie kategoria S1600, natomiast drugą kategoria S2000.


Formularz zgłoszeniowy:

Cytat:Osoba/Działalność/Instytucja zgłaszająca:
Nazwa zespołu:
Kierowca:
Pilot:
kategoria rajdowa:

Wydrukuj tę wiadomość


Forum software by © MyBB Theme Crafted By Nasyr Modificated by Ryszard Maj