Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł! Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

Suderlandzkie Koleje Żelazne
#21
Suderlandzkie Koleje Żelazne przystąpiły do budowy prywatnej linii kolejowej łączącej miasta Kioto i Cassadella. Połączenie oparte zostało o odrzucony plan tego samego połączenia, zgłoszony przez nas do przetargu ogłoszonego przez KRGiF. Wprowadzono jednak jedną zmianę. Zamiast dwóch torów, będzie tylko jeden z zastosowaniem mijanek. Dokładne dane techniczne (choć są dostępne na stronach resortu) pojawią się przy okazji publikacji relacji z ukończenia prac.

W tym celu za kwotę 500 tys. koron zakupiono koncesję na czas nieograniczony od Gubernatora Alacutro oraz zawarto umowę z firmą Zaopatrzenia S.A. na zakup i transport materiałów budowlanych za 118.800 koron. Wszystkie przelewy zostały już zrealizowane. Budowa potrwa około tygodnia.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#22
Ukończono budowę połączenia kolejowego między Kioto i Cassadellą. Była to całkowicie prywatna i co za tym idzie - finansowana z prywatnej kieszeni - inicjatywa SKŻ.

Linia Kioto - Cassadella, zwana też Magistralą Mniejszą, przebiega doliną na Wyżynie Kioto. Tym samym omija wzniesienie terenu na północy, które było przeszkodą w poprowadzeniu torowiska w linii prostej. Rozwiązanie to pozwoli zaoszczędzić koszta eksploatacji połączenia.

[Obrazek: Chase_Gunnoe_IMG_7795_HR_1.jpg]
Fragment linii kolejowej.

Podobnie jak przy innych projektach SKŻ zastosowano tutaj rozstaw szyn o szerokości 1520 mm. W odróżnieniu od pierwotnego planu, zrezygnowano z podwójnego torowiska na rzecz jednego toru. Natomiast trakcję zastosowano nieelektryczną.

Tym odcinkiem połączono linie kolejowe leżące na odległym zachodzie (Cassadella-Fejlesztel-Alacutro) z resztą kraju. Jest to ważny krok w rozwoju sieci komunikacyjnej Suderlandu!
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#23
Suderlandzkie Koleje Żelazne przystąpiły do budowy własnej siedziby w mieście Kioto. Działka została już zakupiona, natomiast musimy jeszcze zakupić materiały budowlane. Czas budowy szacujemy na około tydzień.

[Obrazek: gR6O5sO.jpg]
Wizja budynku.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#24
Fabryka Maszyn Mechanicznych zrealizowała nasze zamówienie. Z uwagi na spore opóźnienie usługa została wykonana w formie gratisu - za darmo.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#25
Suderlandzkie Koleje Żelazne ukończyły właśnie budowę swojej siedziby w Kioto. Za materiały budowlane i ich transport zapłacono przedsiębiorstwu Zaopatrzenie S.A. 120 tysięcy koron. Teraz budowlańcy zostali skierowani do budowy dworca kolejowego w Fejlesztel, gdyż wyprawa Ryszarda Maja dobiegła końca.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#26
Chciałbym w takim razie zająć się tutaj tematem podjętym przez moją nieuwagę w innym wątku dotyczącym dobudowy odcinka kolejowego do kopalni.
Norbert Byfyj - Naczelnik Państwa Suderland, Gubernator Hrabstwa Koburgii, Kierownik Resortu Gospodarki i Finansów, Senator XIII Kadencji, Wicemarszałek Senatu Doktor Hab. Chemii





Krzyż CzynuKotylion (3 rocznica niepodległości)Gwiazda Orderu OdrodzeniaOrder za Osobiste MęstwoZłota Odznaka „W Służbie Oświaty”Oznaka Obywatelska
Odpowiedz
#27
Jasne. Czy mógłbym na wstępie poprosić o wskazanie lokalizacji planowanej trasy? Niestety nie wiem gdzie znajduje się kopalnia "Orzeł"...
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#28
Wykorzystam tutaj mapę miasta Nantes od Arkadiusza Alviusz:
[Obrazek: 4C6wzQs.png]

W skrócie: Czarna plama to ta kopalnia
Norbert Byfyj - Naczelnik Państwa Suderland, Gubernator Hrabstwa Koburgii, Kierownik Resortu Gospodarki i Finansów, Senator XIII Kadencji, Wicemarszałek Senatu Doktor Hab. Chemii





Krzyż CzynuKotylion (3 rocznica niepodległości)Gwiazda Orderu OdrodzeniaOrder za Osobiste MęstwoZłota Odznaka „W Służbie Oświaty”Oznaka Obywatelska
Odpowiedz
#29
Zatem w grę wchodzi budowa krótkiego odcinka na terenie miasta. Trzeba zająć się więc następującymi kwestiami:
- uzyskaniem zgody burmistrza Nantes, wraz z ustaleniem zasad budowy linii,
- ustalenie kto będzie właścicielem wybudowanego odcinka (raczej znajdzie się to wśród ustaleń w punkcie wyższym),
- poprowadzenie odcinka na mapie (z tym może być problem, bowiem na mapie nie jest zaznaczone nawet "ogólnokrajowe" torowisko), więc to znów zależy od porozumienia z burmistrzem.
Dopiero wtedy będziemy mogli zabrać się za budowę. Jeżeli Pan tak chcę, możemy się zająć zagadnieniem kompleksowo, czyli oprócz samej budowy, zajmiemy się także negocjacjami z burmistrzem Nantes. W takim przypadku proszę o informację wraz z wytycznymi. Aczkolwiek możemy także zająć się wyłącznie pracami budowlanymi, jeżeli woli Pan załatwić formalności we własnym zakresie.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#30
Dobrze, dziękuję za informację, udam się w takim razie do burmistrza miasta Nantes w tej sprawie.
Norbert Byfyj - Naczelnik Państwa Suderland, Gubernator Hrabstwa Koburgii, Kierownik Resortu Gospodarki i Finansów, Senator XIII Kadencji, Wicemarszałek Senatu Doktor Hab. Chemii





Krzyż CzynuKotylion (3 rocznica niepodległości)Gwiazda Orderu OdrodzeniaOrder za Osobiste MęstwoZłota Odznaka „W Służbie Oświaty”Oznaka Obywatelska
Odpowiedz
#31
Jasne. Jak Pan wszystko załatwi, to proszę o kontakt.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#32
Suderlandzkie Koleje Żelazne zakupiły trzy przedsiębiorstwa. Dwa z nich zostały wykupione na drodze licytacji, natomiast ostatnie odkupione od osoby trzeciej - zwycięzcy licytacji.
  1. Szyn-Trans - stan konta: 661 400 - zakupione za: 25 000
  2. Suderlandzie Wagony i Koleje - stan konta: 3 324 000 - zakupione za: 150 000
  3. Pro-Kolej - stan konta: 4 520 - zakupione za: 5 000
Powyższe kwoty zostały podane w koronach. Oprócz środków pieniężnych, przejęte zostały także lokale, sprzęt, pracownicy i inne składniki majątkowe.

Zakupione przedsiębiorstwa zostaną prawdopodobnie włączone bezpośrednio do Suderlandzkich Kolei Żelaznych.

Ponadto rozpoczęto prace nad projektem lokomotywy. Będzie to pierwszy pojazd tego typu wyprodukowany i używany w Suderlandzie. Lokomotywa ma być prosta, tania w produkcji, wydajna i jak najbardziej uniwersalna, co sprzyjać będzie rozwojowi kolejnictwa na naszych ziemiach.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#33
Informacje porządkowe
o oznaczeniach lokomotyw i wagonów

     Suderlandzkie Koleje Żelazne stosują zunifikowany system oznaczania i nadawania nazw swoim lokomotywom i wagonom. Nazwa każdego modelu składa się z wielkich liter, małych liter i cyfr. Wielkie litery są najważniejsze.

Lokomotywy

Pierwsza wielka litera oznacza rodzaj trakcji.
  1. P - parowa,
  2. S - spalinowa,
  3. E - elektryczna.
Druga wielka litera oznacza przeznaczenie lokomotywy. Pomiędzy poszczególnymi rodzajami występują bowiem pewne różnice konstrukcyjne, które sprawiają, że w pewnych zadaniach sprawują się one lepiej, a w innych gorzej.
  1. O - osobowa - osiąga większą prędkość, ale ma mniejszą moc,
  2. T - towarowa - wolniejsza, ale potrafi ciągnąć spore obciążenie,
  3. E - ekspresowa/pośpieszna - odmiana lokomotywy osobowej; jeszcze szybsza, ale z jeszcze mniejszą mocą,
  4. U - uniwersalna - lokomotywa pośrednia między osobową a towarową,
  5. M - manewrowa - przeznaczone do pracy manewrowej na bocznicach i stacjach, mała prędkość, dobra widoczność z kabiny.
Czasem może wystąpić również trzecia wielka litera. Jest wówczas możliwa tylko jedna kombinacja:
  1. X - oznacza lokomotywę wąskotorową,
Dalej mogą pojawić się małe litery. Służą one oznaczeniu konkretnego modelu lub serii. Nie podlegają ścisłej systematyce, dlatego nie zostaną tutaj wymienione.

Na koniec pojawia się liczba, która oznacza generację/wersję rozwojową.

Wagony

Oznaczenie wagonów jest podobne do oznaczenia lokomotyw, jednakże tutaj pierwsza wielka litera zawsze jest taka sama:
  1. W - wagon; standardowe oznaczenie wagonu, które informuje nas, że mamy do czynienia właśnie z wagonem, a nie lokomotywą.
Druga wielka litera informuje nas o przeznaczeniu wagonu. Ma to m.in. wpływ na jego konstrukcję.
  1. O - wagon osobowy, przeznaczony do szeroko rozumianego transportu ludzi.
  2. T - wagon towarowy, służący do przewożenia towarów, materiałów, zwierząt, z wyjątkiem rzeczy związanych z poniższą kategorią.
  3. S - wagon specjalny, spełniający nietypowe zadania jak np.: przewóz poczty, przewóz kosztowności w specjalnie zabezpieczonym wagonie, wagon restauracyjny.
  4. K - tender - wagon specjalnej konstrukcji do przewozu węgla i wody dla parowozu.
Czasem może wystąpić również trzecia wielka litera. Jest wówczas możliwa tylko jedna kombinacja:
  1. X - oznacza wagon wąskotorowy,
Dalej, podobnie jak przy lokomotywach, mogą pojawić się małe litery i pełnią one dokładnie tę samą funkcję.

Na koniec pojawia się liczba, i jak przy lokomotywach, oznacza generację/wersję rozwojową danego wagonu.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#34
Plan reorganizacji przedsiębiorstwa

      Zgodnie z zapowiedzią mam zaszczyt zaprezentować Państwu plan reorganizacji Suderlandzkich Kolei Żelaznych. Potrzeba wprowadzenia reform w strukturze naszego zakładu powstała na skutek zakupu trzech innych przedsiębiorstw oraz ogłoszenia projektu budowy podwalin kolejnictwa na naszych ziemiach. Wszystko to ma związek z chęcią ożywienia SKŻ.

Los zakupionych przedsiębiorstw

      Przypominam, że w ostatnim czasie SKŻ zakupiły trzy przedsiębiorstwa: Szyn-Trans, Suderlandzie Wagony i Koleje oraz Pro-Kolej. Wszystkie zostaną włączone bezpośrednio w strukturę Suderlandzkich Kolei Żelaznych, co oznacza przede wszystkim to, że przestaną istnieć jako indywidualne podmioty w stosunkach zewnętrznych. Całość będzie zarządzana z centralnej pozycji, z pozycji SKŻ.

      Środki znajdujące się na kontach tych przedsiębiorstw zostaną przelane na konto SKŻ i od tego momentu wszystkie fundusze będą przechowywane na tym koncie. Również to samo spotka pozostałe składniki majątkowe - przejdą one bezpośrednio na własność SKŻ.

      Zakupione przedsiębiorstwa nie będą wykonywały samodzielnie zleceń. Posiadane przez nie uprawnienia zostaną przekazane na rzecz SKŻ.

      Tematy zakupionych przedsiębiorstw zostaną zamknięte i zarchiwizowane. Rolę jedynego tematu będzie pełnił temat SKŻ.

      Pomimo faktycznego włączenia zakupionych przedsiębiorstw w skład SKŻ, ich historia nie zostanie skasowana. SKŻ obligują się do zachowania dziedzictwa tych zakładów.

      Podsumowanie: zakupione przedsiębiorstwa przestaną istnieć jako samodzielne podmioty. Zostaną całkowicie wchłonięte do SKŻ, które uzyskają nowe uprawnienia i rozszerzą swoją ofertę. Wszystkie usługi będą świadczone przez SKŻ.

Struktura zarządu

      Obecnie zarząd na SKŻ sprawuje dyrektor wybierany przez Suderlandzkie Towarzystwo Dróg Żelaznych. Tak nadal pozostanie, jednakże wokół dyrektora zostanie utworzona instytucja Dyrekcji. Na czele Dyrekcji będzie stał dotychczasowy dyrektor, a sama Dyrekcja będzie wykonywać zadania pomocnicze, administracyjne i inne służbowe. W rzeczywistości rola Dyrekcji, jak i sama istota tego urzędu, będzie całkowicie fabularna. Dyrekcja zostanie zlokalizowana w siedzibie SKŻ, znajdującej się w Kioto.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#35
Informacje porządkowe
o schemacie malowania lokomotyw i wagonów

należących do Suderlandzkich Kolei Żelaznych

  Powinno dążyć się w miarę możliwości do standaryzacji i unifikacji malowania taboru należącego do Suderlandzkich Kolei Żelaznych. Poniższe informacje stanowią wskazówkę i wytyczne, do których powinno się dążyć.

Podstawowe barwy

  Schematy malowania stosowane w SKŻ opierają się na dominacji trzech kolorów, z tym, że pierwszy z nich pozostaje najważniejszy:
  1. bordowy: rgb(102, 0, 0) - najważniejszy kolor, powinien w zdecydowanej większości pokrywać cały pojazd,
  2. pomarańczowy: rgb(255, 102, 0) - kolor stanowiący dopełnienie; może być wykorzystany do malowania detali, szczegółów, a także stanowić dopełnienie tego pierwszego w przypadku wzorów i wariacji,
  3. szary: rgb(209, 209, 209) - ostatnie dopełnienie; mniejsze detale.
  Dopuszcza się jednak odmiany powyższych barw.

Oznaczenia

  Na pomalowanym taborze umieszcza się wszystkie istotne znaki i oznaczenia. W szczególności: logo SKŻ, oznaczenie taboru (lokomotywy lub wagonu), najważniejsze dane techniczne, ostrzeżenia. Oznaczenia powinny być umieszczone w miejscu widocznym i nie powinny stwarzać problemów przy ich odczytywaniu.

Schemat malowania lokomotyw

  Lokomotywy powinny być malowane zgodnie z hierarchia podstawowych barw. Zdecydowanie dominującym kolorem jest kolor bordowy. W przypadku elektrowozów i spalinowozów dopuszcza się swobodniejszą formę, w postaci dwu- lub trzy- kolorowych wzorów. Wzory powinny być jednak spokojne i harmonijne. Parowozy można malować w całości lub w większej części na czarno. W przypadku drugiego wariant, nieczarne płaszczyzny uzupełnia się podstawowymi barwami.

Schemat malowania wagonów

   Jest najbardziej swobodny. W przypadku wagonów osobowych powinno dążyć się do pokrycia ich w całości barwami podstawowymi (głównie bordowym). Wagony towarowe nie muszą być w ogóle malowane zgodnie z wytycznymi SKŻ. W ich przypadku najważniejsza jest użyteczność i funkcjonalność
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#36
Z dumą pragnę poinformować, że prace projektowe nad pierwszą suderlandzką lokomotywą zostały zakończone. Projekty zostały wysłane do zakładów, gdzie na ich podstawie rozpocznie się produkcja. Niebawem, w niniejszym temacie, pojawi się opis konstrukcji.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#37
PUp1
Parowóz uniwersalny "pierwszy", generacja pierwsza

[Obrazek: DfGuD6H.jpg]

Projekt
projektant:                                 Suderlandzkie Koleje Żelazne
prace projektowe:                      28.12.2018 - 13.02.2019

Produkcja
producent:                                 Suderlandzkie Koleje i Wagony (podmiot podległy SKŻ)
lata budowy:                              13.02.2019 - dziś

Dane techniczne
masa*:                                       60 t / 52 t
długość całkowita:                      17 100 mm
rozstaw szyn:                             1520 mm

układ osi:                                    0-8-0 ( OOOO )
rozstaw osi skrajnych:                5 000 mm
średnica kół napędowych:          1450 mm

Osiągi
moc znamionowa:                       700 KM
prędkość maksymalna:               50 km/h

* - masa służbowa / pustego parowozu

Opis
     Pierwsza suderlandzka lokomotywa. Cechuje się prostotą, niskim kosztem budowy i sporą uniwersalnością, która jest skutkiem zaprojektowania lokomotywy na granicy rozwiązań konstrukcyjnych stosowanych w lokomotywach o przeznaczeniu towarowym i osobowym.
     Powyższe założenia miały pomóc w rozwoju kolejnictwa na ziemiach suderlandzkich. Tania i szybka produkcja była w stanie sprostać zapotrzebowaniom rozwijającej się gałęzi transportu. Lokomotywa PUp1 stała się siłą napędową kolejowej rewolucji w Suderlandzie.
     Pierwsze testy w terenie pozytywnie zaskoczyły konstruktorów. Pomimo kilku wad, pojazd sprawował się znakomicie. Niewielką moc i prędkość rekompensowały wcześniej wymienione zalety, a warto przy tym zaznaczyć, że kolejnictwo w Suderlandzie nie cieszyło się większym zainteresowaniem, gdyż istniał już tutaj rozwinięty transport drogowy. Tym samym nie istniała potrzeba formowania długich i ciężkich składów, z którymi lokomotywa PUp1 miałaby problem. Jako kolejną zaletę lokomotywy należy zaliczyć jej niską awaryjność. Zarejestrowane usterki podczas testów stanowiły jedynie nieistotny margines.
     Jednakże początkowe zachwyty zaczęły szybko ustępować po uruchomieniu stałych połączeń między suderlandzkimi miastami. Tak się składa, że odległości między miastami w Suderlandzie są znaczne, a ten fakt w połączeniu z niewielką prędkością znacznie wydłużył czas podróży. Zdarzało się, że podróż pomiędzy dwoma odległymi punktami trwała kilka dni, co nie było do zaakceptowania. Pojawiły się wówczas w biurze konstrukcyjnym SKŻ dwie koncepcje na dalszy rozwój. Pierwsza zakładała jak najszybsze opracowanie kolejnej generacji lokomotywy PUp, o znacznie większej prędkości. Drugi pomysł postulował natomiast rozpoczęcie prac nad nowym rodzajem lokomotywy - lokomotywą pośpieszą - przystosowaną do transportu pasażerskiego z dużą szybkością.
     ...opis będzie kontynuowany w miarę zdobywania doświadczeń w eksploatacji lokomotywy.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#38
WKu1
(Wagon) tender "uniwersalny", generacja pierwsza

[Obrazek: hmaRwf3.jpg]

Projekt
projektant:                                 Suderlandzkie Koleje Żelazne
prace projektowe:                      14.02.2019 - 19.02.2019

Produkcja
producent:                                 Suderlandzkie Koleje i Wagony (podmiot podległy SKŻ)
lata budowy:                              19.02.2019 - dziś

Dane techniczne
masa*:                                       38,5 t / 16,5 t
długość całkowita:                      6 350 mm
rozstaw szyn:                             1520 mm

liczba osi:                                   4
rozstaw osi skrajnych:                4 860 mm
średnica kół:                               1 000 mm

Pojemność
pojemność wody:                        15 m³
ładunek węgla:                            7 t

* - masa służbowa / pustego tendra

Opis
     Pierwszy suderlandzki tender. Zaprojektowany z myślą o wykorzystaniu go do zasilania parowozu PUp1, ale nie tylko. Konstruktorzy starali się zastosować w miarę uniwersalne rozwiązania, aby można było go stosować także przy kolejnych lokomotywach.
     Powyższe założenie, czyli przystosowanie tendra do pracy z PUp1, poskutkowało przede wszystkim zmniejszoną masą wagonu. Nie dość, że jest w miarę lekki, to jeszcze posiada ograniczoną pojemność.
     Poza tym, WKu1, podobnie jak PUp1, został pomyślany jako tania, łatwa w produkcji i nieskomplikowana konstrukcja. Razem z parowozem PUp1 miał stać się siłą napędową kolejowej rewolucji.
     Wczesne testy wykazały liczne walory tendra WKu1. Większość założeń w projekcie została zrealizowana, a przy tym nie dostrzeżono poważniejszych usterek. Przystąpiono więc do masowej produkcji.
     Tendry WKu1 chętnie malowane są na kolor bordowy (tak jak na zdjęciu).
    ...opis będzie kontynuowany w miarę zdobywania doświadczeń w eksploatacji tendra.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#39
Drodzy obserwatorzy, chciałbym poinformować, że zakończono prace projektowe nad naszym pierwszym tendrem krajowej produkcji - WKu1. Plany zostały przekazane do fabryki i niebawem ruszy masowa produkcja. Aktualnie na etapie projektowania nadal znajdują się wagony: towarowe, osobowy oraz pocztowy.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
#40
Informacje porządkowe
o podziale wagonów pasażerskich na klasy


   W Suderlandzkich Kolejach Żelaznych stosuje się system wyróżniający dwie klasy wagonów pasażerskich. Klasy różnią się oferowanym standardem: wygodą podróży, wyposażeniem i sposobem rozmieszczenia miejsc. Bilet na przejazd lepszą klasą jest droższy od przejazdu klasą gorszą.

Podział na klasy

   W SKŻ wyróżniamy dwie klasy:
  1. 1 klasa - najwyższy standard podróży: miękkie i wygodne fotele, wagon podzielony na zamykane przedziały, przedziały do 8 osób, w miarę możliwości dodatkowe wyposażenie jak np. klimatyzacja lub indywidualne lampki.
  2. 2 klasa - standardowy poziom: brak przedziałów, najczęściej twarde, proste siedzenia.
Ceny

   Jeżeli przyjmiemy za normę 2 klasę i cenę za bilet na przejazd tą klasą określimy jako 100%, wówczas cena biletu na 1 klasę wynosi 150%.

Historia

   Początkowo zamierzano wprowadzić system trójklasowy, jednakże z uwagi na ubogie zaplecze taborowe, braki konstrukcyjne i inne problemy wynikające z budowy podwalin kolejnictwa, wycofano się z tego pomysłu. Postawiono na rozwiązanie bardziej unitarne, które ułatwi planowanie stałych połączeń kolejowych i zarządzanie taborem.
[Obrazek: NzLBupx.png]     [Obrazek: Il9xQZB.png]     [Obrazek: h2Epeb3.png]     [Obrazek: ysbN3sL.png]     [Obrazek: Yxw9Kih.png]     [Obrazek: gL7GFe3.png]     [Obrazek: xHbha88.png]

Profesor Prawa


Order KonstytucjiKotylion (3 rocznica niepodległości)Oznaka Obywatelska Złota Odznaka „W Służbie Oświaty”Krzyż CzynuOrder Ojczyzny
Odpowiedz
Topic Options