(19.11.2017, 21:25)Ryszard Maj napisał(a): Poniżej zamieszczamy projekt niszczyciela typu Elivar.
![[Obrazek: TADc0FX.png]](https://i.imgur.com/TADc0FX.png)
Specyfika techniczna:
wyporność: standardowa - 2100 t, pełna - 3020 t
długość: 120 m
szerokość: 12 m
zanurzenie: 3,9 m
prędkość: 42 w
główne uzbrojenie: 5 dział 12,8 cm
broń przeciwlotnicza: 4 x 3,7 cm, 4 x 2 cm
uzbrojenie pozostałe: 4 wyrzutnie torpedowe, 4 miotacze bomb głębinowych, 20 bomb głębinowych, 70 min morskich
Kosztorys:
czas budowy: 1 tydzień
koszt budowy: 500 tys. koron
Jako KRON chciałbym zamówić dwa takie niszczyciele.
Karl von Schwarzengrau - Kierownik Resortu Obronny Narodowej, Senator XIII Kadencji, Prezydent Miasta Deliland, Gubernator Nordaty Suderlandzkiej,
Naczelny Dowódca Wojsk Lądowych
Marszałek Polowy Suderlandzkich Sił Zbrojnych
Adiunkt
    
(16.07.2018, 17:12)Karl von Schwarzengrau napisał(a): (19.11.2017, 21:25)Ryszard Maj napisał(a): Poniżej zamieszczamy projekt niszczyciela typu Elivar.
![[Obrazek: TADc0FX.png]](https://i.imgur.com/TADc0FX.png)
Specyfika techniczna:
wyporność: standardowa - 2100 t, pełna - 3020 t
długość: 120 m
szerokość: 12 m
zanurzenie: 3,9 m
prędkość: 42 w
główne uzbrojenie: 5 dział 12,8 cm
broń przeciwlotnicza: 4 x 3,7 cm, 4 x 2 cm
uzbrojenie pozostałe: 4 wyrzutnie torpedowe, 4 miotacze bomb głębinowych, 20 bomb głębinowych, 70 min morskich
Kosztorys:
czas budowy: 1 tydzień
koszt budowy: 500 tys. koron
Jako KRON chciałbym zamówić dwa takie niszczyciele.
Jasne. Jestem w stanie zaproponować cenę hurtową - 900 tysięcy koron za całe zamówienie. Dodatkowo pragnę poinformować, że jesteśmy w stanie budować obie jednostki w tym samym stanie.
Jeżeli Pan się zdecyduje, to proszę o potwierdzenie. Ponadto informuję, że jeśli do zamówienia dojdzie, to zostanie ono zrealizowane na podstawie nowych umów z podwykonawcami SPW w sprawie zakupu materiałów, o których napiszę niebawem.
    
Ogłoszenie
Suderlandzkie Przedsiębiorstwo Wodne zakupiło na aukcji RGiF Zakłady Rybackie Łowca. Na stanie Łowcy znajduje się kilka dobrze wyposażonych kutrów i doświadczona załoga. Zakłady Rybackie Łowca zostaną włączone do SPW.
    
31.03.2019, 11:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.03.2019, 21:06 przez Ryszard Maj.)
SY Stalowy
Dane ogólne
właściciel: Suderlandzkie Przedsiębiorstwo Wodne
port macierzysty: Cassadella
ojciec chrzestny: ---
Historia
data zbudowania: 1 lipca 2016 r.
budujący i stocznia: Spółka Jutland and Metallurgist / Deliland
data wodowania: brak oficjalnego wodowania
Dane techniczne
wyporność: 29 t
długość całkowita i szerokość: 18 m / 4 m
zanurzenie: 2,8 m
Opis
SY "Śmiały" to pierwszy statek wybudowany za czasów "internetowych" ówczesnej jeszcze Południolandii. Jednostka została wykonana na zamówienie Ryszarda Maja przez Spółkę Jutland and Metallurgist, zajmującą się przede wszystkim produkcją stali (stąd jego nazwa).
Jest to żaglowiec typu kecz. Kadłub został wykonany ze stali, a pokład i nadbudówki z drewna. Długość całkowita łodzi wynosi 18 metrów. Ożaglowanie bermudzkie. Dodatkowo łódź została wyposażona w silnik.
Ze "Śmiałym" związane były ambitne plany. Jednym z nich był rejs po całym mikroświecie. Planowano także odbyć kilka mniejszych wypraw, zarówno badawczych jak i reprezentacyjno-towarzyskich (które miały służyć promocji Południolandii). Jednakże mianowanie Ryszarda Maja na urząd kanclerza w lipcu 2016 r., natłok innych obowiązków oraz późniejsze wydarzenia, związane z tzw. "rewolucją konstytucyjną", zniweczyły te pomysły.
Przez kilka lat żaglowiec pozostawał zapomniany. Jednakże chęć wzięcia udziału w regatach Skrzydła Fal, organizowanych w Sarmacji, zmotywowała kierownictwo Suderlandzkiego Przedsiębiorstwa Wodnego do rozpoczęcia poszukiwań. Statek został odnaleziony, odrestaurowany i szybko przygotowany do wzięcia udziału w zawodach (31 marca 2019 r.). Od tego czasu SY "Stalowy" znajduje się w flocie SPW.
Link do zamówienia złożonego w Spółce Jutland and Metallurgist.
    
|