(17.12.2017, 17:32)Jeaherys von Razorin napisał(a): Pragnę zapytać o koszty budowy dziesięciotysięcznika.
![[Obrazek: Model_drobnicowca_typu_B-54%2C_skala_1-_100.jpg]](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2b/Model_drobnicowca_typu_B-54%2C_skala_1-_100.jpg)
Koszt: 400 tys. koron.
Czas budowy: tydzień od potwierdzenia otrzymania wpłaty.
(26.12.2017, 23:46)Karl von Schwarzengrau napisał(a): (10.12.2017, 01:53)Ryszard Maj napisał(a): (09.12.2017, 22:09)Karl von Schwarzengrau napisał(a): Kwota została przelana, proszę o potwierdzenie.
Jak okręty zostaną wybudowane, proszę, niech Pan mnie powiadomi w gabinecie.
Potwierdzam odbiór przelewu. Tym samym informuję o rozpoczęciu budowy.
Kiedy otrzymam okręty "Viking"? O ile dobrze myślę, powinny być już wybudowane jakiś tydzień temu. Prosiłbym o powiadomienie mnie o dostarczeniu okrętów podwodnych w moim gabinecie.
Owszem, jednostki zostały ukończone w obiecanym terminie, jednak z uwagi na święta odpowiednia informacja nie została wystosowana. Niniejszym ruszam od razu do Pańskiego gabinetu ze stosowną wieścią  .
    
Informacje porządkowe
o zwyczaju chrzczenia statków
W Suderlandzkim Przedsiębiorstwie Wodnym praktykuje się zwyczaj polegający na uroczystym nadaniu imienia jednostce podczas jej wodowania. Jednakże jest to procedura fakultatywna, jedynie dla zainteresowanych. W przypadku zewnętrznych podmiotów składających zamówienie i będących właścicielem budowanej jednostki, to od ich decyzji zależy zastosowanie opisywanej procedury. Zawsze mogą ochrzcić statek na własnych zasadach lub odstąpić od tego zwyczaju. Jednakże, jeżeli zainteresowani są chrztem w ramach SPW, powinni poinformować o tym w dowolnym czasie począwszy od złożenia zamówienia, a kończąc na przekazaniu gotowej jednostki odbiorcy. W informacji tej powinny zostać zawarte także dodatkowe informacje, które omówione zostaną poniżej. W przypadku jednostek budowanych na zlecenie własne, procedura ta jest stosowana domyślnie.
Chrzczonemu statkowi należy nadać imię. Imię, które będzie jego znakiem rozpoznawczym oraz dobrą wróżbą. Nie ma tutaj żadnych wymogów, imię może być dowolne. Drugim istotnym elementem, który należy wybrać jest ojciec (ewentualnie matka) chrzestna. Jest to osoba, która po pierwsze - weźmie udział w uroczystości, a po drugie - będzie patronować danej jednostce. Status ojca chrzestnego jest wyjątkowym wyróżnieniem dla osób szczególnie cenionych. Poza tym, zwyczajowo mają oni prawo do obycia raz na jakiś czas darmowego rejsu. Ze swojej strony ojciec chrzestny powinien opiekować się danym statkiem, a także wspierać go autorytetem i dobrą myślą.
Ceremonia chrztu odbywa się w temacie SPW, a składa się na nią odświętny opis wydarzenia, a nawet i jednostki (pierwszy post) oraz odpowiedzi ojca chrzestnego (drugi post), w której zawarta jest przede wszystkim następująca formuła: " Płyń, płyń statku/okręcie w dal, poprzez morza i oceany. Sław imię Suderlandzkiego Przedsiębiorstwa Wodnego i przynoś chwałę Republice Suderlandu! Nadaję ci imię...". Następnie jednostka zostaje zwodowana (w domyśle) i "można z niej normalnie korzystać".
    
01.02.2018, 01:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2018, 21:58 przez Ryszard Maj.)
SV Wilhelm Zdobywca
Dane ogólne
właściciel: Suderlandzkie Przedsiębiorstwo Wodne
port macierzysty: Cassadella
ojciec chrzestny: Fryderyk Marks
Historia
data zbudowania: 1936 (gruntowny remont 10.12-18.12.2017)
budujący i stocznia: Suderlandzkie Przedsiębiorstwo Wodne / Cassadella (gruntowny remont)
data wodowania: 17 marca 2018 r.
Dane techniczne
wyporność: 3200 t
długość całkowita i szerokość: 120 m / 14 m
zanurzenie: 5 m
Opis
Statek wybudowano pierwotnie w 1936 roku i nadano mu imię na cześć sławnego i zasłużonego suderlandzkiego odkrywcy - Wilhelma Zdobywcy. Włączony pod zarząd marynarki wojennej za panowania Jakuba III Kopronima pełnił w niej zaszczytną rolę. Jako najbardziej reprezentatywna jednostka często brał udział w paradach i prestiżowych regatach. W ramach nielicznych podróżny zagranicznych (Suderland znajdował się w izolacji) był najczęściej wykorzystywanym statkiem. Brał również udział w kilku wyprawach odkrywczych.
Za czasów Anzelma IV Bezradnego został odsunięty do mniej istotnej funkcji na rzecz nowszej jednostki. Całkowicie zaniedbany za Krzysztofa I Gryfa popadł w ruinę. Teraz, odnowiony przez SPW, ponownie emanuje dumą i prestiżem, zaszczytnie pełniąc funkcje reprezentacyjne na korzyść Republiki!
    
01.02.2018, 02:09
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2018, 21:59 przez Ryszard Maj.)
SV Nieustraszona Rzekotka
Dane ogólne
właściciel: Suderlandzkie Przedsiębiorstwo Wodne
port macierzysty: Cassadella
ojciec chrzestny: Norbert Byfyj
Historia
data zbudowania: 1939 (gruntowny remont 19.12-26.12.2017)
budujący i stocznia: Suderlandzkie Przedsiębiorstwo Wodne / Cassadella (gruntowny remont)
data wodowania: 18 marca 2018 r.
Dane techniczne
wyporność: 4200 t
długość całkowita i szerokość: 140 m / 17 m
zanurzenie: 6 m
Opis
Statek ten został wybudowany w 1939 roku na zamówienie znanego i cenionego biologa - sir Roberta Krzaka. Wykonany według specjalnego projektu, przeznaczony był do dalekiej wyprawy w poszukiwaniu nowych gatunków płazów. Sir Robert przez wiele lat bezskutecznie starał się o zebranie funduszy na budowę jednostki. Jednakże z pomocą przyszło Południolandzkie Towarzystwo Przyrodnicze, które doceniło jego wytrwałość, a także ogromny wkład w naukę i zasponsorowało inicjatywę.
Niestety, na miesiąc przed ukończeniem prac z urzędu królewskiego przyszła odmowa zgody na wyprawę z powodów izolacyjnej polityki prowadzonej przez króla. Na tę wieść sir Robert dostał zawału serca i zmarł. Wyprawy ostatecznie nie udało się zrealizować, jednak statek wykorzystano do innych celów. Z powodzeniem obsługiwał transport morski pomiędzy suderlandzkimi portami dzięki ogromnej ładowni i pojemności. Kilka razy załapał się także na dalsze podróże.
Powoli, za panowania Anzelma IV Bezradnego, został wyparty przez nowsze jednostki. Zmianie uległa również polityka organizacji transportu w Suderlandzie. Ostatecznie popadł w ruinę (jak większość podobnych jednostek) za króla Krzysztofa I Gryfa. Odbudowany przez SPW został obecnie włączony do floty tego przedsiębiorstwa i jest najczęściej wykorzystywany w celach transportowo-handlowych.
    
(01.02.2018, 02:09)Ryszard Maj napisał(a): Suderlandzkie Towarzystwo Przyrodnicze
A czy przypadkiem w tych czasach nie było Królestwa Południolandii, a nie Suderlandu?
Gregory Mykko - Senator XIII Kadencji Doktor Hab. Spraw Społecznych
Stań na grobie milionów i zapytaj ich, czy honor ma znaczenie. Ich cisza będzie odpowiedzią
 
Ta nazwa jest naprzemiennie stosowana.
Filip Lotnik - Doktor Hab. Historii
Senator XIII Kadencji
Podporucznik Suderlandzkich Sił Zbrojnych
Dowódca Drugiego Pułku Saperów Pierwszej Niezależnej Brygady Saperów i Inżynierów
Nie chodzi o wygraną, tylko o przegraną przeciwnika.
[img=0x0]https://i.imgur.com/R827141.png[/img][img=0x0]https://i.imgur.com/mPBTPW2.png[/img]

Według historii rzeczywistej, nazwa "Suderland" wróciła do powszechnego obiegu dopiero we wrześniu 2016 roku, a Suderland był pierwszą nazwą kraju, stosowaną w fabularnych początkach naszego państwa, później zapomnianą, i przywróconą do życia dopiero w czasach najnowszych.
Gregory Mykko - Senator XIII Kadencji Doktor Hab. Spraw Społecznych
Stań na grobie milionów i zapytaj ich, czy honor ma znaczenie. Ich cisza będzie odpowiedzią
 
(27.12.2017, 22:52)Ryszard Maj napisał(a): (17.12.2017, 17:32)Jeaherys von Razorin napisał(a): Pragnę zapytać o koszty budowy dziesięciotysięcznika.
![[Obrazek: Model_drobnicowca_typu_B-54%2C_skala_1-_100.jpg]](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2b/Model_drobnicowca_typu_B-54%2C_skala_1-_100.jpg)
Koszt: 400 tys. koron.
Czas budowy: tydzień od potwierdzenia otrzymania wpłaty.
Przy obecnym kursie Korony Suderlandzkiej jestem w stanie zapłacić co najwyżej 50 000 KS.
Jeaherys von Razorin - Senator VIII Kadencji Doktor Prawa
[img=0x0]https://i.imgur.com/R827141.png[/img][img=0x0]https://i.imgur.com/EVXEsaU.png[/img]

(04.03.2018, 16:42)Karl von Schwarzengrau napisał(a): Resort Obrony Narodowej chciałby zamówić 2 okręty podwodne typu Viking.
Prosiłbym o podanie kwoty, od razu przeleję należną kwotę za budowę okrętów.
Koszt jednego okrętu tego typu to 400 tysięcy koron. Jednakże z uwagi na zamówienie dwóch sztuk, możemy udzielić rabatu w wysokości 100 tysięcy. Zatem cena łączna za dwie jednostki wyniesie 700 tysięcy koron.
Zapłatę proszę przesłać na konto KDG032. Po zaksięgowaniu wpłaty od razu przystąpimy do budowy.
    
Suderlandzkie Przedsiębiorstwo Wodne informuje o wyznaczeniu terminów chrzczenia dwóch żaglowców:
SV Wilhelm Zdobywca - 17 marca (sobota)
SV Nieustraszona Rzekotka - 18 marca (niedziela)
Proszę ojców chrzestnych o potwierdzenie możliwości wzięcia udziału drogą prywatną. W razie wątpliwości odsyłam do informacji porządkowych.
    
18.03.2018, 21:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.03.2018, 21:55 przez Fryderyk Marks.)
Fryderyk Marks podchodzi i zaczyna mówić
Jako Ojciec Chrzestnym mam nadzieje, że ten statek będzie dumnie reprezentować nasz naród za granicami.
Marks wziął zamach
i puścił butelkę, niestety doszło do takiej sytuacji.
Wtedy się obudził i przypomniał sobie, że miał to zrobić wczoraj i pędem popędził do stoczni, gdzie czekali na jego zebrani goście.
Cytat:Płyń, płyń okręcie w dal, poprzez morza i oceany. Sław imię Suderlandzkiego Przedsiębiorstwa Wodnego i przynoś chwałę Republice Suderlandu! Nadaję ci imię Wilhelma Zdobywcy!
Fryderyk Marks
..Nadejdą czasy, kiedy Ci, którzy zamykali smoki będą błagać nas o to, żeby nie oddawać ich w ich szpony''
|